mandag 30. april 2012

TTT -prosjekter

En helg med sol og godt vær gjorde at ting som tilhører kategorien TTT endelig ble gjort noe med! Innimellom frokost, bringing og henting i barnebursdag og lunch fikk jeg begynt å luke ugress, men lysten til dette gikk ganske fort over......, men fikk tatt tak i vaskerommet og ble nesten kvitt hele skittentøyvasken :-) På kvelden tok jeg fram symaskinen og gjorde ferdig syklubb prosjektet mitt - Storesøsterbluse og lappet 6 par bukser! Lapping av bukser er noe av det værste jeg vet og disse har sikkert ligget i nesten et halvt år eller mer..... Storesøsterblusen er opprinnelig en gammel bleket gardin kjøpt på Loppemarked for noen år siden. Stoffet var herlig tynt og mykt, i tillegg likte Lille My fargene. I en skuff hadde jeg også noen fine "bollefranser" (vet ikke hva disse heter på norsk!) og disse ble brukt som pynt foran og rundt kragen. Den ene thightsbuksen hadde fått et hull og etter noen runder zikzakk var hullet borte, men med et lite hjerte i samme stoff som blusen ble antrekket komplett! Blusen er penest på og ser ikke så flott ut på hengeren....


Da far i huset kom hjem fra Køben, ble det tyggegummi og godteri til ungene. Mor i huset fikk endelig litt skjønnhetspleie og lekre Origo skåler. Mens jeg durte på symaskinen vartet far i huset opp med grillmat. Det er utrolig deilig å kunne sitte ute å spise, og hvitvinen "Arrogant Frog" tålte også grillmat. Det er bare å innse at vi trenger å få sofabenken ferdig
malt og ut nå. I tillegg må vi virkelig få oss ny markise. Så om været blir bra blir det maling av sofabenk og solseng - ja da jeg har det også...!



Jeg ønsker meg sol og godt vær slik at vinduer og dører kan åpnes - så kan skapet som henger bak blusen også males :-)

House of S & E

2 kommentarer:

  1. Kjære ivrige biolog
    Fniste litt ja over din begeistring for celledeling! Men skjønner jo det når du forteller bakgrunnen for det.
    Så gøy at gamle blekede gardiner kan få nytt liv! "Bollefranser" eller pomponger som jeg mener jeg pleier kalle dem gjør piffen!
    Fascinerende hvordan ting kan endre funksjon tenker jeg. God natt og finfin morgendag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Heisan
    Vi har nok ikke tittet på gråfarger til gulvet enda. Først blir det maling av tak og vegger og dører, så så langt er vi ikke kommet enda. Forteller selvfølgelig på bloggen hva vi velger etter hvert.
    Ha en finfin dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.