fredag 15. april 2011

Hipp Hipp Hurra! - Og kreative barn!

Hurra for deg som fyller ditt år...... Hipp Hipp Hurra for Lille Mann som er 6 år! Vi startet dagen med gaver (Ninjago bil og tablå) og sjokoladekake på sengen kl. 6.00. I barnehagen ble det senere fortært sandwich is og til middag har vi laget pannekaker med blåbærsyktetøy og sprøtt bacon. Vi har bygget lego, spist popcorn og godteri. Helt utslitt sovnet bursdagsbarnet på sofaen og er nå bært oppi senga sin!

Det er helt fantastisk å ha barn som er kreative. Min Lille Mann er en kreativ liten herremann som er utrolig flink til å tegne. Han ser ting og tegner det på sin egen måte. Vi ser enkelt hva det er uansett om det er actionfigurer av ulike slag, familie og venner. Våre barn har nok blitt inspirert av Øystein og de igjen inspirer andre. Fikk tilbakemelding fra Barnehagen idag at Lille Mann har fått alle barna til å bli flinke til å tegne! Det er ikke dårlig av en gutt på 6 år. Han finner på ting man kan tegne eller viser de andre barna hvordan man gjør det! Da blir morshjerte virkelig varmt :-) Lille My var oppgitt over at vi ikke hadde noe gult garn slik at hun fikk laget påskekyllinger - så imorgen får vi vel gjøre noe med det! Ryddighet får vi nok overlate til andre, men jeg tror også at det har bidratt til økt kreativitet. Her ligger garn, ark og fargestifter/tusjpenner synlig fremme. Perler og Playdough er lett tilgjengelige. Mor i huset strikker/hekler nesten bestandig, både for koble av og som tidsfordriv foran tv´n. Jeg lekte nesten aldri med LEGO som liten, men er veldig takknemlig for at jeg har barn som liker dette. Idag har jeg fått anledning til å gjøre ferdig Ninjago bil (el. monster truck som Lille Mann kalte den) og et Ninjago tablå - helt fantastisk. De som lager dette må ha det utrolig morsomt, da de samme delene kan bli så mange forskjellige ting. Jeg lar meg fascinere gang på gang av at de bare bytter farge og settes sammen på en ny måte, så blir det noe helt annet. Tenk at lego brikken har beholdt den samme formen helt siden den ble lansert. Ikke dårlig når man tenker på alt annet som endres slik at vi må kjøpe nytt hele tiden.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.