tirsdag 18. oktober 2011

Mitt lille stebarn


Sommerprosjektet 2011 - fortsatt under arbeid!
Foto: House of S & E


Bloggen min har blitt et stebarn i ordet virkelige betydning. Jeg kan ikke påstå at jeg er en aktiv blogger, men intensjonen var nok å bli det da jeg startet i 2009. Jeg vurderte til og med å kjøpe meg speilrefleks kamera!!!! Like bra at jeg ikke brukte penger på det siden det har vært ganske bildefattig her. Problemet startet egentlig med at den gamle PC´n begynte å hangle og det var jo denne som ble brukt til å lagre alle bildene på..... Plutselig hadde jeg ikke noen plasser å gjøre av bildene og ikke tok jeg sjansen på å lagre flere bilder der. Like bra var det da den gamle PC´n sa takk for seg på nyåret!

Etter en lengre bloggpause begynte jeg igjen så smått å skrive litt innlegg uten bilder (!), men jeg har brukt bloggpausen til å gå på loppemarked og bruktmarked etter ulike skatter. Så både garasjen og kjelleren er fulle av små og store gjenstander som trenger maling eller annet for å bli nye! Jeg har samlet på tapet, kjøpt retrostoffer og hatt utallige planer om hva jeg skal gjøre. I en hektisk hverdag med lekselesing og andre fritidsaktiviteter har bloggingen kommet langt, langt bak i rekken av ting som skal gjøres. I tillegg har jeg blitt hektet på hekling og strikking. Jeg strikket mye da jeg var yngre - kanskje litt for mye så jeg gikk nok litt lei. Og hekling var bare helt forferdelig - jeg kunne hekle luftmasker, fastmasker og staver, men bladde egentlig raskt forbi modeller som innebar hekling. Nå har jeg fått helt dilla og har jeg 5 minutter så hekler jeg noen runder. Garnsamlingen har økt drastisk! Andre har syrom - jeg burde hatt et garnrom :-) Men det er kanskje det som kalles Hobbyrom :-)


Så fra å være over middels interessert i interiør har jeg blitt velig interessert. Døgnet burde hatt mere en 24-timer slik at man også fikk satt alle ideer ut i livet og påbegynt alle 1000 nye håndarbeidsprosjekter.


I går fikk jeg gjort litt i hagen som i år kun har blitt stelt av mannen. Hvem skulle tro at jeg hadde en hage som naboene beundret og lurte på hvodan vi fikk det til????? Den hagen som er her ute nå er det ingen som spørr om hvordan vi får det til..... Det ble rett og slett litt for mye skvallerkål, men til våren da skal jeg begynne - tror jeg.


Alle som bor i nærheten av foreldre og svigerforeldre er fantastisk heldige og det er ikke tvil om at hadde vi hatt litt flere "barnevakter" tilgjengelige så hadde vi også vært i havn med en god del flere prosjekter, men vi får ta tiden til hjelp og heller kose oss litt i hverdagen. Så da får jeg heller rydde imorgen eller til helgen. Male det møblet neste helg eller om 2 måneder....og kanskje kommer jeg ordentlig i gang med bloggen min som nok nå blir både en interiør og håndarbeidsblogg med litt hage og matlaging. Altså litt hummer og kanari i skjønn symfoni :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.