fredag 15. mai 2009

Kom indenfor!






Foto: House of S & E


Ved inngangspartiet har jeg pyntet med zinkhjerter, hjerteformede stener og en "Kom indenfor" sten fra Bloomingville. I tillegg har jeg zinklykter fra IKEA - jeg elsker den rette fine formen på disse. De ble kjøpt ifjor, men ser at de også har de i år så skal kjøpe noen flere! Tidligere hadde jeg nydelige perleblomster og påskeliljer i zinkpottene, men de fikk jeg aldri tatt bilde av. Nå er de byttet ut med sommerlige hvite margeritter, hengelobelia (blir snart henge!) og lavendel. Her har vi ikke fått malt i den mørkegrå fargen enda så her er det fortsatt litt røde vegger....
I keramikkpotten fra IKEA ble det hengelobelia, hvite margeritter, lyserosa pelargonia + en staude med lyserosa blomster (den ser litt puslete ut, men jeg satte resten i blomsterbedet!). Jeg har fått hentet den gamle grønne benken min fra hytta og med en krukke med lavendel ble den sommerlig fin! Jeg veier for og i mot om jeg skal male den hvit eller bare la den være slik. Den er egentlig pusset ned og klar for maling....

I kassene står det potter der vi har plantet frø, blir spennende å se om det kommer noe snart :-)

Jeg har noen søte barn som flytter rundt på hjertene og stenene - da vi tok bilder igår ordnet Lille Mann det slik :-)

I tillegg har vi satt ned 3 solsikkeplanter som Lille Mann hadde med fra barnehagen. Ifjor ble de kjempestore, så vi må prøve om vi klarer ny lengderekord i år.

Var en liten tur på Plantasjen forrige søndag og da ble det med litt flere stauder (!), hvite margeritter, lavendel og 2 små rhododendron busker - White Cunningham. Da vi ikke blir helt enige om hvor de skal plasseres bor de fortsatt trangt i pottene sine...







House of S & E

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.