fredag 22. mai 2009

Lekehuset


Foto: House of S & E

Ååå jeg er så glad, vi har endelig begynt å snakke om flyttingen av lekehuset. Det skal bare dreies 45grader, men det er jo ikke bare bare når det veier noen kilo! Jeg skal legge nytt gulv inne i huset, men tenkte å vente til etter flyttingen slik at det ikke blir enda tyngre. Planen er å gå løs på dette bedet - bed nr. 4 så snart som mulig. Dette skal også fjernes, men må luke bort skvallerkål før jeg legger duk for å holde fremtidig ugress borte. Deretter må det til litt sand/grus før vi legger heller rundt huset. Da kan ungene løpe og sykle rundt huset og jeg slipper et blomsterbed som ingen ser! Dessuten blir det lettvint og renslig for mor :-)
I går fikk også den ene Rhododenron planten et nytt hjem - da er det bare 1 til! Men det er ikke gjort i en håndvending siden det tidligere stod en grantrehekk her - og det er forferdelig mye røtter som ligger igjen her. Tidligere eiere (uvisst hvilke) hadde fjernet trærne, men latt stubbene stå igjen(!) - hva er vitsen med det da....... Men snart blir det lyserosa/hvite store Rhododendron planter her - de som kan litt om dette skjønner jo at dette er om 5-10 år :-)

House of S & E

1 kommentar:

  1. Oi! Det blir spennende! Skal følge nøye med!! Masse fine hagebilder hos deg! Hage er gøy! Ha en flott uke!

    SvarSlett

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.