søndag 25. april 2010

Loppehelg!


Foto: House of S & E

Da ble det nok et loppemarked på oss. Det er en utfordring å dra alene med 2 små barn, men har man bestemt seg - så får man det til! Jeg har begynt med å gi hver av ungene 20 kroner og utfordringen: Hvem får mest for pengene?
Lille My endte opp med: Hestekopp 5,- Turkis volangskjørt 15,- Sistnevnet skal bli kjole bare mor får tid til å sy.... Lille Mann fant ingen leker og alt var bare sorgen, helt til han fant ut at det gikk an å kjøpe popcorn til 15,- Med magen full av popcorn prøvde vi på nytt og endte da opp med et grønt monster som jeg prøvde å prute opp i pris slik at vi slapp å ta det med hjem. Jentene bak disken skjønte ikke det, så nå bor det et grønt monster her og det kostet kr. 5,-
Så det var 2 lykkelige og fornøyde barn som følte ta de hadde fått valuta for pengene!

For min del ble det ikke den helt store handelen denne gangen. Når man er alene uten tilhenger må man gå for de mindre tingene. Loppefangsten ble likevel en liten koffert, en enslig skuff, en messingstake og litt kjøkkenutstyr. Kofferten viste seg å være et lite kupp for den hadde innhold: 3stk ullgensere, 1stk skjørt og 1stk lilla bukse, et lite avlangt tinnfat og 2stkmørkeblå ullnøster. Ullgenserne var vel ikke helt etter min smak, så de kastet jeg først for så komme på bedre tanker så damåtte jeg hente de opp fra søppeldunken......håper ingen naboer så meg. Den enen var en gammel Lacoste genser og kom på at de kunne bli fine sitteunderlag ellers så blir det søppeldunken på nytt!

Skuffen skal få litt maling også tenkte jeg å spraylakkere håndtaket??? Kofferten skal enten få være som den er eller så blir den hvit, og kanskje litt inspirert av Himlarum.
Messingstaken skal jeg prøve å spraylakkere grå/zink.

På bilde står tingene ute til lufting - klarer ikke helt å venne meg til at det lukter gammelt loft....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.