torsdag 15. april 2010

Lykke?


I følge Lille Mann er Lykken å være 5 år! Og idag kom endelig dagen som vi har telt ned etter alle kunstens regler.
I år var vi enige om å ha Lynet McQueen tema, men undreveis skiftet den lille mannen mening så vi endte opp med en kombinasjon av Lynet og Pirat - og helst skulle det vært Fotballbane kake!!! Men da satt mor ned foten og sa at det går dessverre ikke.

Det ble Lynes McQueen kake, bakt i Wiltonform. For 2 år siden hadde vi også denne kaken og da laget jeg den som bilde som følger bakeformen, men ingen av barna likte den så i år ble den pyntet etter alle kunstens regeler med det som kunne oppdrives av rødt godteri. Det er utrolig lite røde nonstop i en vanlig nonstop pakke! Tror jeg må klage til produsenten (!) Men med litt annet smågodt, tyggegummi til smil og seigmenn rundt hele kaken så ble det faktisk ikke så værst. Dette falt mer i smak blandt de små gjestene og i år ble all kakepynten og litt kake fortært :-)

Planen var å lage en bilbane som bordekorasjon, men tiden ble litt knapp siden far i huset har vært delaktig i lønnsforhandlinger så i stedet ble "Welcome to Candyworld" for barna fra barnehagen. Hele bordet ble dekket med godteri (seigmenn, nonstop, annet godteri, Stratos kjeks), i tillegg var det rikelig med saltpinner og snacks.
Lille My lurte på hvorfor det ikke var lik duk på begge bordene, men det ble rett og slett ikke tid til å reise en tur til på IKEA for å kjøpe mer!


Det var også muffins (Nigellas Cupcakes) med lysende blå glasur (- alle barna fikk blå munn!) med dinosaursprinkles og sølvkuler. I tillegg hadde jeg laget en stor iskrem gele, det vil si jeg har også en Wilton form som ser ut som is i kjeksbeger og laget gele i denne. Jeg droppet denne da jeg skjønte at ungene var mette og mer klar for å leke.


De smaker faktisk veldig godt og ser ganske bra ut også :-)
Det er muffinsformer med pirat, selvsagt!
Jeg er egentlig ganske stolt av meg selv, har hatt 15 små gjester helt alene!!!
Jeg tar oppdrag om noen skulle ha behov for hjelp!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.