onsdag 29. april 2009

Peisovn eller kakkelovn





Foto: Varmefag

Planen er å se etter ny vedovn snarest - ja det er snart sommer og det er vel ikke vinterkalde dager vi tenker mest på nå....., men bytte av forhistorisk oljekamin til ny rentbrennende vedovn må skje nå. Vi har tittet litt på varmefag.no og her har jeg funnet noen fine moderne ovner eller kanskje vi velger en liten kakkelovn. Det blir enten stramt og minimalistisk eller nostalgisk.
Jeg er ikke så glad i at røkrøret vises, liker mer et lukket system. Det blir et vanskelig valg...
Det har begynt å skje litt, ikke inne dessverre...
Min kjære har begynt å male huset utvendig og han har nå klart å male 5 liggende panelbord (!) - hvis det fortsetter i dette tempoet må vi nok også male til neste år før vi blir ferdige.
Også har mine flotte Mårabacka avleggere kommet med flere skudd nede ved roten :-) Gleder meg til blomstene kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.