søndag 28. juni 2009

Maling og rydding





Foto: House of S & E

Så moro at så mange har vært innom og sett på bloggen min - absolutt inspirerende. Igår fikk jeg endelig telleren på plass - så kan jeg også se hvor mage som titter innom S & E.

Igår trodde vi at det ble fart på vasking og maling siden Onkel F inviterte seg selv hit. Onkel F er min manns bror, men han vasket bare litt på den ene veggen, drakk øl og koste seg i sola.......også dro han med seg alle seg på bading(!)

Vel, unntatt mor som ble hjemme og ryddet inn i skapet sitt. Jeg skjønner nå at jeg har utrolig mye rart :-). De fleste aner vel dette, men jeg har nå virkelig sette hvor ille det er siden jeg har gått gjennom de fleste flytteboksene som ikke har vært åpnet siden høsten 2007.
Jeg har hauger med garnnøster i både fine og merkelige farger - når trodde jeg egentlig dette skulle brukes - eller ble det kjøpt en gang på 90-tallet da farger og smak var litt anderledes enn idag? Påbegynte håndarbeid, både hekling og broderier som sikkert blir fine når de en gang blir ferdige...............
Interiørblader som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjør med - vil ikke kaste, men har snart ikke plass............... Noen som vet råd?

Innser at det ikke blir nok plass i skapet - Takk og pris for at jeg kjøpte de gamle koffertene så nå blir det vel snart orden i sysakene :-)

Min mann har hevet seg på malingen idag - har litt dårlig samvittighet for at dagen igår ble borte :-) Jeg skal fortsette å rydde inn i skapet og koffertene.

Vanskelig å ta bilde av skapet, men her er det ferdig malt innvendig. Det står duftlys der inne for å fjerne den forferdelige lukten som kom da jeg malte det med vannbasert grunning. Jeg elsker krokene som finnes inne i skapet, tror ikke de er så gamle da de ser alt for nye ut. Her har jeg hengt opp litt selvhøstet lavendel blader for å hjelpe til på lukten :-)
Skal male det på utsiden, men har ikke bestemt meg enda om det blir lysegrått eller lyse lyse grønt.


House of S & E

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Det skapet var veldig fint. Tror de krokene er ganske gamle jeg da. Det henger slike på hytta mi her og der og tipper de er fra 30-40tallet. og det er jo litt gammelt da. Jeg selger forresten helt like nyproduserte slike kroker i butikken min da.

    Gleder meg til å følge deg videre, spennedne med gamle hus og oppussing.

    Ha en deilig sommerkveld
    :)

    SvarSlett
  2. Veldig fin side, og et spennende tema med oppusning av "nytt" hus:-)

    Lykke til!

    K.
    For interiørtips:
    http://inspirationalcontainer.blogspot.com/

    SvarSlett

Velkommen til House of S & E

Jeg håper du vil bli inspirert og kanskje få noen tips av meg på veien mot vårt "nye" hus og hage.

I hope S & E can inspire you and maybe you will get som ideaes along our way to a "new" house and garden.